fredag 22 november 2013

Lite för duktig på att städa

Den som besöker oss regelbundet upplever säkert inte att vi är särskilt städsamma av oss. Egentligen tycker jag verkligen om att ha ordning. Jag älskar att kunna sätta mig i soffan och tända ljus efter att ha städat ordentligt. Men det händer inte särskilt ofta tyvärr. Problemt är inte att jag är dålig på att städa, tvärtom. Jag anser mig vara superduktig på att städa. Men jag har lite svårt att göra det halvdant. När jag börjar städa vill jag göra allt, allt allt. Och oftast har jag inte tid och ork att göra ALLT så istället blir det typ inget. Som idag när jag höll på i vardagsrummet. Då fastnade jag vid blomman och hällde ur alla lekakulor, duschade dem och diskade krukan. Imorgon hoppas jag på att kunna fortsätta ge hemmet en rejäl omgång. Det var längesen nu och det vore fint att få det riktigt rent till jul. Och så vill jag börja få till Theodors rum tills dess också! :)

Nu sitter jag och tittar på Postkodmiljonären och väntar på idol. Theodor härjar runt på golvet. Det är mycket mer ledset här hemma nu då han trillar ganska ofta. Men det är väl så när barnen lär sig gå!!! Herregud, snart är han inte bebis mer!

Inga kommentarer: