tisdag 27 maj 2014

Deppiga nyheter det senaste

Det har varit så mycket deppiga nyheter det senaste att jag blir alldeles trött. Vi har eu-valet där en undrar vart världen är på väg egentligen? Hur kan så många rösta på dessa hemska paritet? Hu... Sen läser en om att ett litet föl misshandlats till döds i Stadsparken här i Jönköping. Började gråta, vad är det för människa/människor? Och blir hen tagen blir väl straffet lågt. Dock hatad i all evigt av omvärlden så livet lär ju inte bli lätt för personen... Fy!!

Vad mer har hänt? Vet inte. Läste att barnmorskan som nekats jobb för att hon inte vill utföra aborter ska stämma landstinget. Kan hon inte göra det arbetet kräver kan hon ju inte få jobbet, punkt. Kvinnors rätt till abort kan inte börja hänga på vårdpersonalens inställning. Vilket det kan bli i slutändan. Läste en bra artikel om abort för ett tag sedan med jämförelse om att ingen kräver att en donerar organ till sitt barn sen, men kvinnans kropp ska offras till att föda barnet. Äh kan inte återberätta bra, kanske kan hitta den sen. Den var bra!

Idag har det varit fullt upp, har varit hos mormor då hon fyller år idag. Theodor blev rejält uttröttad och somnade gott i bilen hem så jag har hela kvällen för mig själv. Imorgon hoppas jag på mer roliga nyheter? På kvällen ska jag få försenad mors dag-present. Det blir kul! :)

  Vi igår, kollar på Keno!

Inga kommentarer: