måndag 12 maj 2014

Pride

Det är Pridevecka i Jönköping, fantastiskt. Mer kärlek till alla. Men så finns det vissa som inte kan förstå varför det ska finnas sådana här tillställningar. "Jag har inget emot bögar men de behöver väl inte skrika på stan om det". Eh jo det behöver dem och alla andra som ständigt blir diskriminerade vecka ut och veckan in på olika vis. Och en annan kommentar: "hur ska jag förklara detta för  mina barn? De kommer bli väldigt förvirrade av att se en kvinna med skägg." Som ett skämt, barn är så enkla! Bara förklara att vissa kvinnor har skägg. Barnet: ok! Vuxna däremot krånglar till allt hemskt mycket...

Med Theodor försöker jag inte ha någon förutbestämd tanke om vilken läggning han har. Vi pratar om att han i framtiden kanske kommer ha en flickvän eller kanske en pojkvän. Vi behöver ju inte förutse endast flickvän tills någon mosats har bevisats. Jag tror det kommer att bli mycket lättare för Teddan att komma ut som hetero än något annat. Kanske vill han inte träffa någon alls. Det finns inget som är bättre eller sämre, bara han är glad och lycklig! Och jag tänker inte låta någon av våra familjer eller vänner påstå något annat för honom, det kan de i så fall hålla för sig själva. Annars är man inte välkommen att hänga med min Theodor. Mitt lilla barn! <3

Theodor idag. Sov 3 timmar i vagnen!

Inga kommentarer: