onsdag 28 maj 2014

Ätit på Sjön

Idag hade Christopher bokat in barnvakt och sedan ett bord för oss på Sjön. Spännande, vi hade inte varit där förut. Innan jag ska iväg på något numera kan jag bli lite uppstressad och typ få ont i magen, helt utan anledning egentligen. Lite som nu ska jag vara lugn och slappna av en stund och så blir det helt tvärtom. Men idag var det inte alls så! Tur det, en lugn mage behövs när en ska äta trerätters! Kanske känner mig mer bekväm med att lämna iväg Theodor nu, omedvetet? Har inte känt någon stor oro förut men kanske ändå.. Heh!

Maten var i alla fall lika bra som en kan förvänta sig. Gott gratisbröd till att börja med, rökt lax med rädisor som förrätt och lammbog till huvudrätt. Till efterrätt tog jag den enda chokladrätten som fanns, och visst var den bra. Gillar inte mynta särkilt mycket dock så mina smaklökar jublande inte direkt, men det berodde ju inte på kvalitén. Till notan fick vi även jättefina macarons (såklart mynta..) också och det var ju festligt! Kändes väldigt lyxigt att gå på fin restaurang, även om den ekonomiska sidan tänkte på hur mycket vi hade kunnat handla för på maxi istället för samma summa haha. Men jag är ju faktiskt mor nu så det var det värt att fira! :)

Efter över två timmar sittandes på restaurang började det värka lite överallt i kroppen min. Nu börjas det, den sega smärtsamma tiden. Ont i svanken och så känns det som et stort blåmärke inifrån vid svanskotan. Tur att han sparkar så mysigt varje dag åtminstone, älskar varenda liten spark lika mycket!

Käckt upplägg!



Inga kommentarer: