tisdag 13 maj 2014

Smörja och smörja

Theodor har en så kallas atopisk hudtyp, han blir lätt torr och röd. Vanligt i samband med allergi och det har han ju också. Jag tycker det är så jobbigt när han blåssar upp i ansiktet, vet liksom inte om han reagerar på något just då eller om det liksom bara är huden som är lite sådan..

Jag har i alla fall lyckats få huden att vara relativt fin genom ordentliga insmörjningsrutiner. Mildison två gånger om dagen, kombo med miniderm och så fetare kräm i ansiktet flera gånger om dagen. Mmmmmm och så är jag borta i två dagar och när jag kommer hem är han röd och fnasig i ansiktet och det torra/röda på kroppen tittar fram igen. Suck suck suck.. Men nu har jag varit hemma i två dagar och han är nästan fin igen. Klapp på axeln för mig hehe! 

Idag har vi besökt min kusin och barn en sväng på eftermiddagen. Både Roxi och Theodor var lite rädda i början, inte hemma och en mycket livlig treåring var lite läskigt haha. Men efter en stund så lekte även Teddan. Trodde han skulle somna snabbt ikväll men nä, han höll igång tills nu vid 21 och skrek sig till sömns. Han kanske behöver sova ännu mindre på dagarna nu?! Idag sov han ca 1-2 timmar.. Hm!

Slänger in en bild på Sixten från i helgen. Så söt! Han och Theodor börjar bli så lika nu, gulligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linn, vilken trevlig blogg du har...:)

jag googlade om en fjällräv som min dotter absolut måste ha och fann den i din blogg... jag undrar om du vill sälja den?
eftersom den är från WWF så kan jag ju inte köpa den någonstans :) tänkte att jag kunde ju fråga iaf..:) mvh Monica

Linn sa...

Hej! Haha tja kanske det. Var bor du? :P