torsdag 1 maj 2014

Varnar för fara

Idag gick jag och Theodor ut en sväng på förmiddagen. Vid strax innan 10 var det väääldigt lugnt, tyst och bara en massa poliser. 10.30 var det gudstjänst och de meddelade bland annat att kyrkklockorna skulle ringa när nazisterna demonstrerade, precis som förr när det varnades för fara. Det ringde, ringde och ringde. Hemskt att nazisterna över huvudtaget finns, men härligt att se att så många säger emot, ordentligt. Och som jag uppfattar det på ett fredligt men kraftfullt vis. 

Och jag mår bara sämre.. Har varit och köpt colizin och sovit en stund. Känner mig stressad eftersom jag har jobb i helgen, men får se hur läget är imon och i så fall sjukanmäla mig. Har då inte sjukanmält mig många gånger i mitt liv. En gång vad jag minns på Lindgården och en gång på Scandic (fast då var jag bara bakis och fortfarande nästan full när jag ringde vid 9 haha.....). Så svårt att slappna av med berget disk i köket och att vi tänkt laga mat.. Får bara blunda och vila........

Inga kommentarer: