torsdag 22 maj 2014

Samsovning?

Vilken varm dag, ca 30 grader. Kroppen hamnar i chock och orkar knappt med. Jag gillar värme men behöver få vänjas lite mer lagom och gärna kunna bada när det är så hiskeligt hett!! Jaja överlag skönt med sommar!

Idag var det dags för barnmorskan igen. Allt såg fint ut förutom att jag hade lite högt övertryck. Inte konstigt då jag haft lite bråttom och var helt slut i värmen. Vi tog om det och då gick det ner till normalt igen. 

Jag nämde även för min barnmorska hur dåligt jag tyckte det fungerade med bröstmjölksdonation i Jönköping. Det visade sig att hon var med i någon amningsgrupp eller något och förbättring var på gång! Men min kritik kom ju iaf till rätt person nu, vilket känns bra! Hoppas det händer något de närmaste åren och att tanten på neo får mycket press på sig! ;)

Jag fick även veta att råden om samsovning har ändrats, nu rekommenderas att barnet ska sova i egen säng. Gick inte in på detaljer, jag gör som jag vill ändå tänker jag. Jag tycker att det alltid är viktigt att lyssna på alla råd men sedan se vad som är lämpligt och passar en själv. Med samsovning till exempel så ska en ju i första hand såklart tillämpa säker samsovning, alltså inte röka, mediciner eller dricka. Sen får en ju se till en själv. Jag är väldigt lättväckt och ligger still när någon ligger nära. Att jag är i litet format underlättar också endel kan jag tro, bebisen blir ju inte såå liten i jämförelse. Typ Christopher tycker nog det är ganska mycket mer läskigt att sova brevid en liten liten spädis.. Sen hoppas jag ju att amningen fungerar lite bättre med nästa barn och även då till liggamning! 

Japp! Godnatt haha!

Har viss tagit noll bilder. Köpte skor på
Maxi igår, jättesköna!

Inga kommentarer: