söndag 27 juli 2014

Behöver lite kallt vardagsliv

Den senaste tiden har det varit rätt fullt upp, även om vi inte gjort något särskilt. Min syster och familj var varit i stan endel och lite småsaker har hänt däremellan. Jag saknar lite vanligt vardagsliv nu och att bara vara hemma. Det kan jag ju inte vara när det är så varmt som det varit heller så behöver lugna, kalla dagar haha. Vi får väl se vad det bjuds på framöver. 

Tiden går ganska fort när det händer endel åtminstone, det är bra. Om tre veckor får lille plutten komma och nu längtar jag verkligen. Längtar efter att få träffa mitt barn och förhoppningsvis verkligen kunna njuta av den där första tiden. Uppmaningarna att njuta med Theodor när han föddes kom ju ganska mycket, men det var svårt. Vi vad så osäkra på allt, såklart, och amningen var jobbig. Nu så, ska attackera amningen och sen bara gosa med barnet mitt. Och det bästa av allt, bli av med denna stora mage och bli mig själv igen. Nu har jag lätt för att svimma ständigt (extra pga värmen) och orkar inte bära och leka med Theodor. Så jag hoppas han vill se oss tidigt och inte vänta ut september!

Idag var vi på kalas och det var så varmt. Till slut bröt ovädret ut med åska och regn och nu är det en lugn och sval kväll. En dopp i Vättern hade suttit fint men det blir nog inget med det hehe!

Klackskor ska inte användas när en är höggravid, men så är det kul att vara lite extra fin ibland ändå... 

2 kommentarer:

Sofie sa...

Känner igen det där med att alla ska säga åt en att njuta hela tiden. Precis som att det är något en inte vill. Och ibland (tex på Maxi, när det är svinsvarmt och barnet är hungrit och trött, och föräldrarna är hungriga och trötta, och en DÅ får en avstämning och måste packa upp alla varor igen) kanske en inte vill njuta!

Linn sa...

Haha förbannade avstämningen!!! Många sa även till mig som höggravid med Theodor att jag skulle njuta av sista tiden. Alla är vi olika, men att njuta när en har ont överallt och är konstant kissenödig gick inte för mig. Dessutom längtade vi ju efter barnet. Så ja, eventuellt kan jag njuta nu av att sitta med mitt nya lilla barn och bara ta det lugnt (troligtvis inte..... Haha)