onsdag 9 juli 2014

Så varmt!

Inatt vid 01.30 vaknade Theodor och var lite ledsen. Som tur var räckte det med några strykningar på huvudet för att han skulle somna om. Jag däremot somnade inte om!

Det var så sjukt varmt. Jag gick upp och Loppan ligger och flåsar i sömnen (hunden som är 13 år..). Jag lägger mig igen men kan inte somna pga värmen och oron över djuren som blir sjukt varma. Får helt enkelt låsa in katten i ett rum så hon inte ska rymma och sen öppna tvärdrag i hela huset. Bara 21 grader ute ju.... Puh! Vid 04.30 vaknar jag igen och då har det svalnat av inne. Så hemskt när det är så varmt! Inatt kommer katten eventuellt få sova instängd i källaren=svalt och kan inte rymma..

Idag blåser det i alla fall, men det är ju redan jättevarmt. Vid 06.30 idag var det behagligt ute... Hoppas dagen går väl för oss alla, gravida, vuxna, djur, barn, gamla. Puh! Fram med vattenslangen och spola av alla varma får det bli!

Skuggpaus!

Inga kommentarer: