tisdag 29 juli 2014

Hon skrämde mig

Idag åkte jag upp till mamma tidigt. Vi är i trädgården och försöker göra rent poolen och tappar uppmärksamheten till Roxi typ en minut, och plötsligt är hon borta. Hon har varit väldigt duktig på att stanna men hon hade väl gått iväg dit hon inte ska, ingen sa "stanna" och då fortsatte hon bara. Hon har inte lärt sig var trädgården tar slut likt de andra hundarna. Vi ropade och ropade, hon brukar komma ganska fort när en ropar, men ingen Roxi. Sekunderna går och jag blir mer och mer orolig, hon kan ju ha sprungit rakt genom trädgårdarna och ut på stora vägen!!! Men lyckligtvis ser jag henne i korsningen på gatan, ropar och går mot henne och säger stanna. Tillslut när hon ser mig kommer hon och jag springer också mot huset så hon får jaga. Puh!! Rädd gjorde hon mig, tur att allt gick bra!

Annars har min snälla mamma hjälp mig att tvätta all min tvätt idag så jag slapp springa upp och ner här i min tvättstuga nu när det är så varmt. Theodor har badat i poolen och jag har, ja.. övervakat. 

Ikväll har jag handlat, där var det svalt haha. Var sugen på att åka iväg på kvällsdopp ikväll men Christopher var inte helt på så det blev inget.. Theodor började gallskrika i panik ett tag här och gräver i munnen. Undrar vad det är som stör i munnen??? En annan får ju inte ta en titt eller så. Jag tror nämligen alla tänder redan har kommit upp. Vad kan vara fel i munnen annars liksom? Eller biter han bara lite på fingrarna? Efter lite ajpajd-time så somnade han i pappas knä i alla fall. Hejhå.

Nähe kanske ska åka och bada själv nu då? Själva doppet vill jag så gärna åt, men orkar inte med transporten dit och hem.......

Stora jag idag. Nu börjar den här tiden med att jag vill föda nuuuu, fast en vet att det är lämpligast att vänta till 37+0... 

Inga kommentarer: