lördag 17 januari 2015

Ett enkelt sätt att få bort bebisbajs från kläder!

Jag gissar att alla som har eller har haft en bebis har även fått ta hand om kläder som blivit helt kladdiga av gult bebisbajs. Superkskoj. Jag vet inte om detta är något allmänt känt, men häromdagen tog jag vad som stod närmast när jag tog hand om den bajsiga bodyn och det var grumme såpa. Jag gnuggade in lite och sköljde och vips så var den vita bodyn alldeles ren igen, fri från gult bajs!! Hur bra som helst!

Ikväll kände jag jättemycket för att städa men klockan är för mycket så jag måste sova. Typiskt!!! Hoppas jag är på humör när jag vaknar imorgon!

Idag var det badet igen som gällde. Vi fick väcka barnen efter klockan sju, de där två som alltid vaknar kl 6 annars.. Milton var nöjd i vattnet och Theodor hade gallskrikit i 10 minuter efter badet för att han ville bada mer, haha!

Inga kommentarer: