tisdag 27 januari 2015

Tvåårstrots

Idag var vi iväg på förmiddagen och slängde lite saker på sortergården, äntligen. Ett helt litet skåp som nu är alldeles tomt, härligt är det. Efter det var jag snabbt in på Willys och köpte veganost till Theodor. Han älskar ost numera. Och efter det var jag ännu snabbare in på Jula och köpte spolarvätska. Min bil sa nämligen till mig häromdagen att det var låg nivå spolarvätska. Jag gillar att min bil säger till när något är fel. Ibland säger den till när en lampa är trasig tex, skönt att den är så snäll!

På Ikea bytte vi sedan dörrar som hade köpts i fel storlek. Jag glömde dock att köpa pompoms så det får väl bli ikea snart igen. Sedan köpte jag en dimmer till våran lampa men den gjorde så att lampan gjorde ifrån sig ett hemskt pipande. Får väl leta upp en svagare lampa helt enkelt..... 

Ikväll fick Theodor måla med vattenfärg. Han gjorde mest en brun fläck tills pappret gick sönder av allt vatten. Jodå, konstnär.

Sedan testade han mitt tålamod till max. Han attackerade Milton gång på gång när jag försökte göra kvällsmat. Milton vill amma men då passar Theodor på att gå till köket och röja där knivar finns framme. Sedan stannar han åtminstone hos oss men börjar riva med det som står på bordet och välter ut allt vatten ur ett glas. Alltså jag får panik på honom!! Och han bara skrattar när jag försöker säga till honom. Det slutar med att Milton får ligga själv medan jag håller fast Theodor tills han börjar gråta för att han inte får göra vad han vill. Sedan övade vi på att vara "snälla och försiktiga". Han klappade sin mamma mycket snällt, jodå. puhh.. Tvåårstrots??

Inga kommentarer: