tisdag 20 januari 2015

Mammaledig-kris

Idag på morgonen satt jag och rensade kattlådan och när jag sitter där brevid vagnen ser jag plötsligt att ett av däcken saknar luft! Åhnej, vad nu. Jag undersöker det lite och hittar en liten liten glasbit. Rackarns, punktering, kris. Jag är ensam hemma hela dagen och har Roxi som måste gå ut, och det är inte det lättaste med två små barn utan barnvagn. Och sen däcket, hur ska jag lösa det? Behöver det vara bugaboo orginal och kommer jag vara utan vagn i flera dagar då om jag måste beställa det?  Suck! När klockan slår 10 ringer jag till Lilla violen där vi har köpt vagnen och det visar sig att de har slangar att sälja. Åh vilken lättnad. Så när Theodor hade somnat kom Lalla ner och passade barnen åt mig medan jag gick och fixade däcket. De satte dit allt och pumpade det åt mig (mot betalning hehe), men allt blev färdigt och tiptop på några minuter och guu vad skönt det kändes!! Krisen löste sig oväntat enkelt, wiho! 

En t-shirt med 50% rabatt hittade jag också när jag ändå var i butiken. En ganska neutral en vilket är bra till färgglada och mönstrade byxor! Lyckat



Inga kommentarer: