måndag 9 november 2009

25 minuter på trampmaskinen

Idag har jag arbetat. Det var ganska som vanligt. Jag och min kollega storstädade några badrum på våning ett, på grund av att väggarna på vissa ställen är nästintill svarta av mögel i springorna mellan kakelplattorna. INTE fräscht.

Vid halv fem tiden var jag på friskis. Jag tog en 25-minutare på trampmaskinen. Sen kom min vän Anders och vi ansträngde musklerna. Mycket mage, hej träningsvärk, och många armhävningar, hej träningsvärk. Men det var gött faktiskt. Nästa gång ska vi köra hårdare, för jag måste vara helt slut efteråt, tydligen. Ja men det vill jag med.

Nu ska jag lägga mig i min säng och försöka sova. Hoppas min pojkvän kommer tidigt på morgonen och kryper ner och värmer sig brevid mig efter jobbet. Godnatt!

Inga kommentarer: