tisdag 24 november 2009

Mindre smör, mer grönsak

Förra veckan åt jag väldigt mycket godsaker. Jag proppade i mig baddare trots att jag inte ätit någon mat och trots att jag hade ätit mat och var proppmätt. Jag klämde i mig stora kletiga muffinsar och jag åt massa kex. Jag åt även några kex på jobbet. Söndagen avslutades även med att baka chokladbollar där jag och christopher delade på bollarna (nästan, han åt några fler!)Detta är då inte hälsosamt. Det sa min kropp till mig. Jag mådde rätt illa flera kvällar och i lördags och söndags hade jag ont i huvudet. Jag tror jag är lite sockerberoende, kan inte förklara det på annat sätt. Så vill jag inte ha det, har lite svårt att leva sådär mittimellan så nu får det bli avstå, i alla fall ett tag. Nu har jag inte ätit några godsaker igår och hittills idag. Jag känner mig mindre som ett smörpaket och mer som en grönsak, typ en gurka eller en paprika. Det känns mycket bättre! MEN kan ju säga att den oöppnade baddarepåasen som ligger mitt framför mina ögon ser förbannat god ut emellanåt. Den sparar jag till jul, så kan Sandra få mer än en. I jul ska jag froosssaaa! hihi.

Inga kommentarer: