torsdag 19 november 2009

jultider

Jag längtar efter snö och kyla. Gud så mysigt. Fint väder ska det med vara, soligt. Soligt, kallt och massor av snö. Jag längtar också till julfix. Baka pepparkakor ska jag göra iår för det gjorde jag aldrig förra året. Det blir gott när mamma bakar lussebullar. Utan russin, utan saffran. Istället vanliga bullar med vanligsmak i lussebulleform. Kanon. Jag ser fram emot att sätta upp min stjärna i fönstret och advetsljusstaken med den lilla grisen. Mhmm. Jag tycker det ska bli bra med jul.

Jag skulle vilja göra om en sak i mitt rum. Istället för att ha mitt skrivbord och en stor tvbänk så vill jag ha en stor lång bänk istället. Sådär som en lång, stor hylla. Så skulle jag kunna ha min symaskin där, kunna fixa sygrejer på bordet osv. Perfa. Det blir nog aldrig av. Sen får det bli, i min och christopher framtida bostad. Det blir bra..

Inga kommentarer: