fredag 21 december 2012

Mammaledig

Yes, nu är jag mammaledig! Det slår mig fortfarande ibland att jag faktiskt ska få ett barn, det är så fantastiskt. Det tog ju några månader innan det slog till så att säga och jag blev gravid, vilket är helt normalt. Men den tiden fick mig ändå att verkligen få förståelse för att det inte är en självklarhet att kunna få barn och jag är såååsåå glad att det gick vägen!

Jobbat gjorde jag ju på morgonen och det blev ett ganska intensivt sista pass. Att jag vaknade klockan 04.00 i morse och inte kunde somna om gjorde ju inte saken lättare. Trött och ont i ryggen så nu känns det mycket bra att kunna ta sovmorgon alla morgonar jag vill!

Imorgon ska jag tillbaka till jobbet ändå. Jag ska fika med pensionärerna och bjuda på tårta. Så tårtor har jag fixat nyss och jag tror nog de blev goda. Tyvärr mycket fulare än vad jag hade tänkt mig. Glasyren räckte inte till riktigt och jag är lat och orkade inte göra mer. Så sidorna fick ingen inklädnad men äsch. Den smakar väl bra för det!

haha slafs
Jag hade sådan otur. Först var jag ute och gjorde lite ärenden och glömde att köpa tårtkartonger. Så det fick bli en extra promenad för att köpa detta. Men rackarns jag fick för små kartonger så fick gå tillbaka en gång till. Så där fick jag min dagliga motion!

Inga kommentarer: