fredag 7 december 2012

praktiken slut

Idag har jag haft min sista dag på praktiken. Fem veckor har verkligen gått sjukt snabbt! Det har varit toppen på öxnehaga vårdcentral och alla verkar vara super som jobbar där. Bra ställe! Idag bjöd jag på minimuffins till alla som ett litet tack och det verkade uppskattat. Det sas att de blev goda, det tyckte jag också. Av mina handledare fick jag även kanonbetyg, vilket ju känns skönt och roligt! När jag kom hem idag hade jag även fått skolmejl och jag fick vg på min uppsats. Himla festligt det också!

Nästa vecka blir det att jobba igen, full fart. Dessutom ska jag göra två prov, ha utvärderingsdag på skolan och gå på förlossningsinfo på ryhov. Meeeeen vid den här tiden om två veckor är jag ledig från jobb en bra tid framöver. Så snabbt som fem veckor har gått så kan ju två veckor inte vara någonting!

I övrigt började min dag inte alls bra. Jag har ju gått och blivit beroende av nässpray (vilket jag ska ta itu med när jag är ledig) och när jag vakande idag var min näsa helt igenomtäppt. Ingen luft och slemmigt i halsen. Detta tillstånd ledde till att jag spydde typ 30 sekunder efter att jag gått upp ur sängen. Usushhsh, att spy är då ingen hitt!

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag var också så sjukt täppt under graviditeten. Den härliga gravidtäppan. Jag varvade mellan saltspray, barnnässpray och vanlig! Och, som jag kom överens om med min barnmorska. Hellre att kunna andas och vara beroende av nässpray sista tiden än att gå runt och ha panik över att man är täppt. Det går att vänja sig av vid nässpray när bebben är född också! Försök hoppa över lite då och då bara! OCH Jag är inte beroende av nässpray nu alls! Don't worry!