tisdag 25 december 2012

Tjockis

När man är gravid är det vanligaste smeknamnet man har Tjockis. Jag tar inte illa upp och jag vet att ingen menar något illa alls. Det är så man säger. Meeen det är ändå lite tröttsamt, för alla skojar och säger det, standard. Man ler lite åt det, men jag slutade nog roas för 20 veckor sen eller så haha. Just för att alla säger samma sak!
Jag vet inte hur kul det är egentligen heller. Nu har jag ju inte lagt på mig så mycket mer än just magen, men jag känner mig inte särskilt snygg ändå. Jag känner mig ändå stor och klumpig och inga kläder sitter som jag vill. Tänk då om man har lagt på sig ytterligare några kilo jämnt över kroppen plus en massa vätska, helt normalt. Och så kallar alla en för tjockis. Inte så kul?

Tjockis!
(Det gör inget om någon har eller kommer kalla mig för tjockis. Men vid vissa tillfällen kanske  man ska tänka sig för, även om alla vet att man bara menar väl!)

Inga kommentarer: