tisdag 11 december 2012

nässpray i mitt hjärta

Den senaste tiden har jag ändå mått ganska bra. Illamåendet har i stort sätt försvunnit och allt för överdrivet trött är jag väl inte heller. Men så är det ju det här med nästäppan. Jag köpte (Christopher köpte, jag har inte råd haha) nässpray till mig igår. Provande en sånhär saltlösningsvariant. Det fungerar ju inte alls lika bra som nässpray men när jag vaknade idag tycktes det ändå vara helt okej. Det var ju bra tänkte jag, vill ju inte slita på min näsa om jag kan låta bli. Tss, säkert va. Jag åt och så och sen skulle jag snyta mig lite men nähä, då måste man spy upp allt man ätit också. Förstår ingenting. Var inte så hemskt täppt och jag mådde inte direkt illa heller. Eventuellt mår jag lite illa hela tiden men har glömt av det? Har nu uppdaterat mig till ett riktigt nässpray (barnvarianten). Näsan klarar sig ändå sålänge!

Min lilla kollektion. Salt på dagen och nässpray till natten får det bli!
Vidare till något mer trevligt. Imorgon ska vi ha lite julfika för pensionärerna på jobbet. Det var jag som drog igång detta och ångrar mig en aning. Det har blivit lite dåligt planerat eftersom jag inte varit på jobbet. Möten dyker upp som krockar och jag är inte lika julpepp som jag var för 5 veckor sen. haha. Men det ska nog bli mysigt ändå! Jag har bakat ischoklad med apelsinsmak idag som det ska bjudas på. Har aldrig handlat cocosfett förut så det tog ett bra tag för mig att hitta detta. Nu har jag 400 g kvar som jag inte vet vad jag kan använda till. Tips? :)
Ischoklad!

1 kommentar:

Sandra sa...

Går utmärkt att steka i! Annars är radiokaka en gammal klassiker från förr! :)