söndag 10 mars 2013

Mindre sömn

Goddag! Inatt hade jag den jobbigaste natten med Theodor sen han föddes. Han var vaken hela kvällen så jag trodde det skulle bli en bra natt med ett trött barn. Jag lekte med honom till mello för att trötta ut honom extra mycket. Men han drabbades nog av ganska mycket magknip för sova gick då inte. Han slumrade några gånger men mest var han ledsen och skrek och inget jag gjorde hjälpte. Så sjukt frustrerande. När klockan började närma sig två på natten (gick till sängs vid tio) kändes det hopplöst. Det känns som att han liksom bara retas med mig när jag försöker med allt och jag vill skälla ut honom. Meeeen så får man förstå att han är för liten för att retas, han har helt enkelt ont i magen och är sjukt trött samtidigt. Någon pappa var inte hemma heller så någon hjälp kunde jag inte få.. Någon gång vid halv fyra somnar han på mitt bröst och vi sover ändå till klockan sju. Trots väldigt lite sömn har jag ändå inte varit så trött idag. Ibland känns det som att jag är tröttare efter de nätter som jag har sovit mer. Jag behöver kanske bara typ 4-5 timmars sömn numera? Hehe!

Annars idag har jag och Theodor varit hos mamma och ätit middag och firat Pernilla som fyllde år i veckan. Nu ikväll har jag varit på maxi en sväng (egentid^^). Jag köpte lite tvättlappar, blöjor, toapapper och kattsand, familjelivet hehe. Jag köpte även lite godsaker som ska användas imorgon för då är det minsann en speciell dag! :)

Inga kommentarer: