lördag 23 mars 2013

Mjölkstockning..

Usch, gårdagen var mindre rolig. Jag var först iväg och köpte, eller bytte, kattbädden mot en igloo. Xi har tittat på den men håller sig än så länge till att ligga under barnvagnen! En propp till badkaret fick jag också med mig hem!

Under dagen igår var jag öm i bröstet för att vårtan började bli sårig. Men senare framåt kvällen gjorde det ont i övriga bröstet också och jag började känna mig ganska hängig. Tillslut insåg jag att jag nog hade feber dessutom. Jag ammade på det onda bröstet och pumpade när Theodor inte ville äta mer. Sedan satt jag i soffan och frös trots dubbla strumpor, mjukisbyxor, tjocktröja, vanlig filt och värmefilten på högsta värme. Så ja, feber hade jag nog och bröst gjorde ont, troligtvis mjölkstockning på gång. Men efter att han fick äta ordentligt bara på det bröstet och två Alvedon så började jag känna mig lite bättre som tur va!!!

Inatt var Theodor en liten ängel mot sin mamma. Vid första matningen höll jag på att svimma när jag bytte blöja men det gick bra. Hade nog blivit lite för varm när jag sov (bäddade ner mig väldigt varmt!).  Han åt i alla fall riktigt ordentligt och sedan somnade han gott utan att spy. Likadant gjorde han vid matning nummer två! Snäll pojk och jag kunde få bra med sömn. Så nu känner jag mig i princip bra. Lite öm fortfarande men han får fortsätta äta otentligt på den sidan idag också! :)

Idag ska jag på två kalas dessutom så hoppas det inte vänder och blir sämre igen!!

Inga kommentarer: