onsdag 15 maj 2013

Grädde

Uh. Innan idag var vi, den lilla familjen, iväg och uträttade ärenden. Först åkte vi till djurmagasinet och köpte en 15kg säck med kattmat. Den räcker ett bra tag! Efter det bar det av till maxi för att hämta paket. Inbjudningskort till Theodors namnkalas och min vinst, hushållspappersvinsten. En trisslott löstes in mot en ny och Christopher kunde lösa ut sina pengar från försäkringskassan. Nice! Alltid kul att hämta paket tycker jag, extra kul med sådana man inte behöver betala!

Vi köpte även lite kvällsmat och utanför maxi slog jag till på ett paket jordgubbar. Så nu ikväll åt jag jordgubbar med lite grädde, mums så gott. Men snabbt efter kom illamåendet, uuääk. Grädde alltså, bara lägger sig i magen och gör mig illamående. Skulle aldrig kunna äta efter lchf, det är en sak som är säker!

Theodor har även insett (?) hm, att han kan gråååååååååtaaa. Det är ett alldeles förtvivlat gråt som kommer från ingenstans ibland. Igår nös Christopher vilket drog igång det hjärtskärande skrikandet med en massa tårar. Stackars killen. Jag tror det mest handlar om att han är ganska trött och hungrig och så blir han bara förtvivlad. Nu sover killen gotteligott i sin säng i alla fall. Jag ska nog ta min bok och läsa lite innan jag somnar! :)

Inga kommentarer: