onsdag 22 maj 2013

lite vardagsrasism

Igår var Christopher ledig och det kändes därför som lördag hela dagen. Vi passade på att tvätta och sedan tog vi en liten sväng till stan. När vi går där så står en man och spelar dragspel vid sidan av gågatan. Då går det förbi en äldre vit man som jag tycker säger: Gå hem med dig, jävla svartskalle. ???? Självklart vänder man på huvudet och undrar vad som händer. Vi var ju en liten bit ifrån så hörde inte helt hundra, men något trevligt sa han inte i alla fall. Ush, vad hemska bittra människor det finns. Varför envisas med att kläcka ur sig sånt i förbifarten? Det är sådana saker jag inte kan släppa och som jag ligger och tänker på när jag behöver somna. Man vill att denna otrevliga man skulle blivit ifrågasatt, där och då. Bara för att man är gammal kan man inte gå runt och bete sig hur som helst..

Theodor var en sötfis igår, givetvis. Han skrattar och ler mer och mer men när kameran kommer fram är det ofta serious-face som gäller.
Här lyckades jag fånga ett litet leende i alla fall

Häftigt att se sig själv. Det är en spegel i dingel-saken


Ja, Xi älskar ju babygymmet!

Syskonkärlek!


Inga kommentarer: