fredag 31 maj 2013

Marknad i stan

Det är så mycket som jag tänker att jag vill skriva. Speciellt när jag ligger och ska sova, då tänker jag ut en massa klipska formuleringar kring både det ena och det andra. Men sen när jag väl sitter här och har tillfälle att skriva så känns det mest tomt. Vet inte riktigt vad det var som kändes så viktigt inatt? Haha!

Idag har jag och Theodor varit en sväng på marknaden med Jennie. Jag tog Theodor i selen då han var vaken och det är mycket folk att trängas med. Smart val trots att det är tungt med en nästan sjukilosbebis på magen. Det var jobbigt att ta sig fram utan vagn! Vi köpte remmar och en donut, tittade lite och på vägen hem köpte vi lite matgrejer på Hemköp. Så nu har vi haft en kväll med lite god mat och chips och choklad. Fint. För en timme sedan tänkte jag ge Theodor lite mat men då somnade han när han fick sätta sig i filten. Det tog på krafterna att springa runt på stan! Min sötnos..

Imorgon är Christopher ledig och det ska bli mysigt att umgås med honom. Vi har setts lite mindre denna veckan då jag har hängt mycket på rosenlund nu när Sandra och familjen har varit i stan. En får ju passa på!

Dagens irritation uppkom idag på förmiddagen när jag och Christopher gick på stan. Det var ganska mycket folk redan då och många är så puckade och står mitt i vägen där folk ska gå. Lämpligen kan man ställa sig intill sidan istället kanske? Här kommer vi och går med barnvagn. Tre stycken står mitt i gatan, varav en i rullstol vilket ju tar extra mycket plats. En kvinnan ser tydligt att vi kommer men väljer att inte röra sig en millimeter. Sur som jag blir tränger jag mig förbi och tvekar inte på att eventuellt råka stöta emot kvinnan lite. Jag går emot hennes väska och hon skriker argt mot mig och undrar om jag inte såg henne. Jag var inte tillräckligt kvick att ge svar på tal så jag sa inget. Men jo du trevliga kvinna på stan som stod mitt ivägen, såg dig var precis vad jag gjorde!!! Uuurrrkkkk

Inga kommentarer: