måndag 20 maj 2013

Helgens aktivitet

Hej måndag! En har hunnit med en del sen sist. Jag tar det i kronologisk ordning! (Tyvärr sitter jag på paddan och har inte tagit så mycket bilder, så bilder får utgå. För mer bilder ur min vardag, följ mig på instagram, linnevelina heter jag!)

I torsdags var jag väldigt promenad-pepp. Det berodde väl mycket på vädret. Därför önskade jag av Christopher att vi skulle åka till intersport så jag en gång för alla kunde få ett par bra skor. Han ville också ha något så han var på om han fick köpa sin lilla sak. Vad nu tänkte jag.. en ny Xbox eller vadå? Men nej, inte en Xbox utan en boxee. Jag var på detta köp. Boxeen ersätter min dator då det är en mediaspelare. Vi kan titta på filer från Christophers dator via denna direkt till tvn. Man kan använda spotify och internet och det finns olika appar som tex tv3play. Med en liten dosa stor som en fjärrkontroll styr man boxeen. Den har även ett tangentbord på baksidan. Så jag kan sitta "fast" i soffan men ändå byta program lätt. Mycket praktisk får jag säga!
Ett par skor fick jag ju också. Ett par riktiga färgstarka och sköna!!

Paaaaauuus i skrivandet. Dags att ta hand om barnet....
Haha, det märker ju inte ni som läser men pausen i skrivandet blev på några timmar. Theodor har varit riktigt gnällig idag, troligtvis pga att han senast bajsade i lördags. Men på kvällen här kände Christopher att det var lite blött på hans byxor. Ja, då hade bajset kommit och det hade inte stannat i blöjan kan jag säga! Imorgon blir det till att tvätta!

Åter till där vi var. Det blev fredag, och den dagen har jag redan bloggat om så vi hoppar vidare till lördag. Det blev en dag i Bankeryd där vi tittade på hockey, gick en promenad i kvällsolen och sedan tittade vi givetvis på Eurovision. Låtarna och röstningen tycker jag aldrig är så kul att se men det var roligt att se pausunderhållningen i år, nu när det var Sverige. Jag tyckte det var rätt bra jag. Kul att Carola bara var med i typ tre sekunder? Haha! Men sent höll det på och jag som är van att lägga mig absolut senast 23 var en zombie när jag väl fick somna vid 01!

Söndag och upp och hoppa! Vid 11 var vi uppe på ikhp med mamma och Jimmi för att gå tipspromenad och äta våfflor. Vi kunde långt ifrån alla frågor så det gick väl sådär. Men det blev bra träning för mig i och med att jag puttade runt vagnen upp och ner på skogsvägarna. Efter detta fick vi lite middag hemma hos mamma.
Tyvärr regnade det resten av dagen men kl 16 var det dags för Jönköpings första pride-parad. Så vi klädde barnvagnen i regnkläder och gick ut. Jag var faktiskt förvånad över att det var så många som både var med i paraden och folk som var ute och tittade. Trots regn. Himla roligt, fint!!
Vi köpte även lite snacks på Hemköp för på kvällen var det ju vm-final i hockey. Vi fick besök av systrarna Eek och Joel. Guld blev det ju så det var fint!

Nu är måndagen slut och jag sitter ensam i soffan. Christopher är på bio och Theodor sover. Jag ska passa på att få mig lite sömn jag med strax. Har bytt lakan i sängen idag så det blir extra gött att krypa ner.
Tooodelooo

Inga kommentarer: