onsdag 16 september 2009

Cypern, ayia napa

Tjabdoba. Tänkte dra min cypernresa i korthet, för den som tycker det är kul!

Söndagkväll kom Jennie till mig. Tråkigt väntade och sen satte vi oss i bilen vid 23-tiden och åkte till Göteborg. Man blir ju lite trött på kvällskvisten men jag somnade inte vid ratten, tur det. Vi lämnade av bilen på Wash N' go, vilket var smidigt sådär. Inne på flygplasten var den inte så väldigt mycket folk. Vi tog en cookie i den nattöppna baren/fiket. Den kostade 23 kronor. Visst va den god men hää, dyrt för en cookiie. Eftersom planet inte lyfte förrens 7.00 så var den några timmars väntan. Fysatan va tråkigt och segt det va, tiden gick långsammare en någonsin. Men tillslut fick vi checka in och sedan lyfta. 4 Timmars flygresa. Jag lyckades sova kanske 2 timmar så det var skönt.

Framme i Cypern. Klockan var ca 12 lokaltid, ganska varmt. Framme på hotellet fick vi ett rum. Vi tog oss dit, 4 trappor upp utan hiss, 20 kgs väskor. Hemskt. Öppnar rummet, och det är inte städat. Jag tänker: här har det blivit något fel. Så jennie och jag går ner och säger att det inte är städat. Vad får vi för svar? jo: Nej, det har vi inte hunnit. Ställ abra väskrna där så städar vi senare. Typ som, det fattar ni väl. Det är så många som checkat ut idag, vi har inte hunnit städa än. Vi blev sura, jag blev sur. Pissed. Inte mitt problem sa jag. Eftersom vi blev sura så fick vi på en gång ett "städat" rum. Skabbigt var det också isåg vi sen. Snusikt badkar, myror, klabb på badrumskåpet. Överkasst som luktar piss. Nä. Ingen hitt. Ska inte ta upp allt, vi klagade på ving den dagen 2 gånger och även direkt till en person dagen efter. Det ledde inte till så mycket så vi gav upp. Vi tog en trasa, diskmeldel och lånade en mopp och städade själva helt enkelt!

Annars var veckan bra. De som förde myycket oväsen vid poolen första dagen var tydligen de som skulle åka hem. Resten av veckan blev en lugn och skönt vecka. Poolen var svalkande och soolen var stekande. En dag gick vi till havet. Det var vääldigt fint och skönt sådär. Solen stekte som inigalet. Dock tog det typ 20 minter att gå dit och vi föredrar ändå poolen mest jag och Jennie. Men man ville ju uppleve havet lite i alla fall!

På hotellet bodde bland annat en skön stockholmstant. Hon bodde där ensam och pratade stunt med alla typ. Väldigt trevlig och rolig dam. Om ni har sett filmen Drömkåken så kanske ni kommer ihåg kvinnan som bor granne där och pratar rätt mycket. Hon lät lite som henne när hon babblade på, hah. Härligt.

Hemresan gick bra. Lämnade hotellet vid 22-tiden. Planet lyfte vid 00.55. Hemma 04.00 lokaltid efter 4 timmars flygresa. Då var det bara att köra emåt. Vi pausade lite vid statoil och jag tog en burgare. Jepp. Först åkte jag och lämnade Jennie, sen direkt till pojkvännen. Myste lite, körde honom till skolan, åkte hem och sov i 4 timmar. Nice

Massa bilder tänkte jag ladda upp på facebook. Så kolla in det där, om du skulle tycka det är kul.
Hej

2 kommentarer:

Jonatan sa...

Pool före hav!?! du är galen linn

Linn sa...

neeh. såhär: långt till havet, jobbigt att gå i värmen. Man kan inte ta en snabb lunch. Man får sand överallt på stranden och vattnet svalkade inte och man kan aldrig svalka av sig eftersom solen steker sönder.

Jag föredrar att bo på hotell så man kan ligga vid poolen men lätt gå och ta ett dopp i havet. Det är perfa;)