fredag 25 september 2009

Klipptid


Idag ska lilla Linn klippa sig så jag har gjort mig fin inför besöktet. Ska ju faktiskt sitta framför den hemska spegeln. Ful i håret är man medans dom klipper och så står frisören där fräsch som in i bäng.. I alla fall så fick för mig det igår och ringde till friösren. Jag hatar att klippa mig hos frisörer av olika anledningar. Till exempel så klipper dom nästan aldrig direkt som man vill. På ett ställe för dom det men det är så förbannat dyrt. Ofta klipper dom för mycket i mitt hår för det är så slitet. Dom vill ju ta bort det slitna, men jag vill hellre ha lite längre och slitet, en kort och fult och inte slitet. Men det förstår dom inte. Dessutom klipper jag så lite, som min syster brukar kunna klippa på 5-10 minuter. Så ondöiga pengar på frisören. Men så får det bli. Jag kommer vara hård med min beskrivning av vad dom ska göra. Luggen får personen inte röra om jag inte känner att den är med på vad som gäller. Ingen kort lugg här inte, då dör jag! Kortare kommer håret bli idag i alla fall. Hemskt. Blä. Jaja.

Inga kommentarer: