onsdag 30 september 2009

DAGENS DISS

Dammsugare alltså. Värdelöst. Jag hatar dammsugare, speciellt dom på scandic. Dom är klumpiga, hjulen funkar inte alltid, sladden fastnar alltid i hjulen, dom välter och är i allmänthet klumiga. Jag vill ju alltid dammsuga såklart, så det är rent och fint, ananrs är det ju inte bra. Men det tar alltid emot när man måste göra det.

Idag dammsög jag hos min mormor med. Det är ju också en dammsugare, värdelöst. Den är liten, men välter så lätt, sladden är föör kort och dammsugare är i allamänthet krångliga att släpa med sig.

Glad är jag då att vi har centraldammsugare. Först när det införskaffades i huset så tyckte jag itne det var bättre. Det blev ju en himla massa slang att släpa på istället. Men gud ja, mycket bättre. Sladden välter inte. Så diss för dammsugaren!

Inga kommentarer: