tisdag 29 september 2009

om 10 år kanske

Såhär efter att man gått ut skolan och börjat jobba med något som jag aldrig i mitt liv tänker fortsätta med i framtiden (jag tänker inte städa hotellrum resten av mitt liv, även om jobbet är bra nu) så tänker jag endel på vad jag gillar och vad jag skulle vilja syssla med. Jag har inte kommit någonstans. Vet inte alls vad jag vill. Vet bara vad jag inte vill, och det är nog för mycket för att räkna upp. Jo men idag så kom jag och tänka på att jag ofta tänker på att mina kakor och såntdär som jag gör hemma ofta är mycket godare än på olika fik. Så då borde jag ju ha ett fik. Kom inte på detta idag, har tänkt på det förut. Dock tror jag inte riktigt att jag känner för att öppna ett fik just nu, men vem vet, kanske någon gång i framtiden. När jag har fyllt 30 typ, är gift och har barn som i alla fall kan gå.

Det som jag ska ha på mitt fik är massa saker som innehåller choklad, annars är det inte så gott. Olika kladdkakor ska finnas. Vanlig, mörk choklad kladdkaka, kladdkaka med apelsinsmaksaken på, kanske någon annan smak. Mums. Idag åt mamma och jag bullar som hon har bakat, och de har vanlijsmak. Så på mitt fik ska det finnas vanliga vanlijbullar, även kanelbullar. Kanskr bullar i någon annan smak? Detta och mycket annat. Chokladmuffins, citronmuffins, vanlijmuffins med chokladbitar i. Ja, det kommer bli gott. Ska även ha saker som jag inte gillar nog, som jag vet andra gillar. Fast inom rimliga gränser. Vore kul i alla fall. Vi får väl se om 10 år.



Var tvungen att ta med denna bilden. Från mars-07. Det var ett tag sen. Det var trevligt i alla fall. Vi åt mat och den supergoda kladdkakan som jag bakat. Vi spelade spel och några dansade och sjöng som sen hamnade på youtube. Men nu är Sophia i London och Emma i skåne, det blir inget sånt på ett tag med andra ord!

Nu ska jag krypa ner i sängen och ladda för att jobba imorgon. Godnatt

Inga kommentarer: