onsdag 23 september 2009

Hösten och vintern

Hej

Ja, nu börjar det väl bli lite kyligare. .Lite blåsigare, lite mörkare, lite mindre sol. Käckt. Ser lite fram emot hösten och vintern nu. Det jag ser fram emot är mysiga, mörka kvällar när man sitter hemma med någon/några man tycker om jag gör något mysigt. Ett exempel är att ladda upp med massa chirre, dirre och cholle och sen titta på idol. En riktig höstgrej! Något annat jag ser fram emot är en dag då det är massvis av snö ute, mycket kallt och solen lyser för fullt och det är klarblå himmel. Vilket underbart väder! (om man inte behöver stå och vänta på bussen eller nåt och frysa fötterna av sig. Fast det är inget jag gör så ofta numera).

Det jag inte ser fram emot är: När man vaknar tidigt av att klockan ringer på morgonen. Det är alltid superskönt och supermysigt och varmt i sängen, speciellt om min kära Christopher ligger och värmer upp den. Så måste man gå upp i kylan. Värsta tiden på dygnet. Fryser, allt är hemskt, vet itne vad jag ska göra, är trött och vill bara ligga kvar i sängen. Det ser jag inte fram emot! Att duscha är ungefär samma sak. I duschen är det ju skönt, men sen att komma ut från den när det är kallt. Ne fy! Det är inte så att vi inte har element i vårat hus men det är fortfarnade en annan kyla inne på vintern när man inte har så mycket kläder på kroppen. Jaja, ska nog överleva!

Nu ska jag ta en alvedon och se på tv. Ikväll ska jag nog köpa ett par skor. Kanske, om jag faller för några. Har spanat in ett par. Blir testing testing! Hej
Härlig pose-bild framför julgranen! ;) hah! Snart är det julafton igen. Dags att återgå till det bleka tillståndet tydligen. Min kropp är en öken i olika hud-färgsnyanser.. snart är jag vitblek igen. Blä

Inga kommentarer: