måndag 19 november 2012

besök hos barnmorskan

Idag har jag besökt barnmorskan. Hon mätte magen och lyssnade på hjärtljuden. Allt verkade fint och i sin ordning. Nu har jag ju inte gjort liknande kontroller innan men han låg fint på kurvan som hittills bara är en liten prick på rätt ställe.
Även jag verkade må bra. Bra blodsocker och ett normalt blodtryck. Jag brukar nog ha rätt lågt blodtryck annars men icke hos barnmorskan. Hon berättade även att jag inte har MRSA, yey. Hade jag varit smittad så att säga hade hon kontakat mig tidigare, men det var ändå skönt att få det bekräftat.
Jag har även mått mer illa den senaste tiden så den senaste veckan slutade jag ta niferex (järntillskott). Jag tycker att jag har mått bättre, men det är svårt att veta om det är tabletterna eller något annat som spökar. Hur som så ska jag istället börja dricka blutsaft istället. Ska ta mig en shot snart och se om det är något att ha!!

Jag och Chris har även varit och julshoppat idag. Gardiner, en duk, lite julkulor och julklappspapper. Hihihiiiiiii. Hade kunnat ta kort men det ska jag göra sen när jag pyntat och allt är på sin plats!



Inga kommentarer: