onsdag 14 november 2012

Filosoficafé!

Idag tog jag med mig Christopher och promenerade bort till högskolan för att lyssna på min kusins man Andreas. Han höll ett kortföredrag om självkänsla och berättade lite om hur det var att växa upp som pingstvän och samtidigt vara bisexuell. Det var lite annat under kvällen också, lite diskussion i grupper och så. Hah lilla Christopher satt och nickade men det var kul att han hängde med i alla fall, även om han inte är killen som direkt diskuterar!
Det var roligt att få höra Andreas live någon gång i alla fall och jag tycker ju ämnet är väldigt viktigt och kan prata om det hur länge som helst. Jag hade önskat att vissa människor var där och lyssnade, till exempel lite trångsynta människor från jobbet och sådär. Men men, det var ju kanon ändå!

Efter att allt var slut hängde vi med Annika och Andreas till deras nya lägenhet på östra kajen. Superfin och jag och Christopher blev måttligt avundsjuka. Nybyggt och allt nytt med en härlig balkong och superb utsikt. Jomenvisst!

Det enda negativa med idag är att jag inte hunnit plugga. Och jag har inte hunnit skriva en noggrann beskrivning av min arbetsdag heller. Suck. Imon??

Förresten, Andreas är nog med på lokalnyhterna på tv4 imorgon. Ta en titt!

(är supertråkig som inte har några bilder.. Men har inte tagit några. Får ta lite kort på magen framöver, den växer! Random människor jag inte känner har kommit fram och sagt grattis typ. Trots förstora sjukhuskläder!!)

1 kommentar:

Andreas Jonsson sa...

Hittade hit och blev jätteglad! :) Visste nog om att du hade en blogg, men hade glömt bort det. Roligt att sitta å läsa lite.

Kram på dig!