torsdag 15 november 2012

praktikdag

Idag på praktiken fick jag vara brevid på labbet en stund. Imponerande hur säkra och duktiga dom är på att sticka, det ser så lätt ut. I övrigt är deras arbete inget som jag har läst om vilket gjorde att jag iprincip inte fattade någonting. Analys och prover T och P och hej och hå. Eftersom det inte var något praktiskt arbete, utan jag bara tittade på, blev jag såklart lite yr och vimsigt så fick slå mig ner. Haha hopplöst!

Sedan under förmiddagen var jag på läkarmottagningen där jag brukar vara. Dagens handledare var på ett möte i en timma så fick vara ensam, och det gick ju bra. Det enda jag gjorde var att sätta in patienter till läkarna, meen ändå va! Dagen var i övrigt suuperlugn eftersom det var mycket mötet och sånt idag för alla i personalen så jag fick gå hem tidigare.

Jag fick på så vis tid att plugga lite mer och sova mitt på dagen. Min lilla katt kom och la sig under täcket en stund med mig, sötnos!

Nu tittar jag på hela Sverige bakar, sen ska jag nog lägga mig. Praktik imon och sen heelg, woohoo!

Inga kommentarer: