fredag 2 november 2012

Uppfinningar

Hej!

Idag har jag pratat med försäkringskassan. Handläggarna är ju förträffligt trevliga och hjälpsamma. Inget verkar ju vara något problem när man pratar med dem inte! Härligt. Hoppas det blir lika bra i slutändan!

Annars har jag nyss tittat på programmet Uppfinnarna på 4:an. Variation på grejer och människor. Jag är ju en aning känslig för saker, speciellt när det gäller barn numera. Det var en man som hade en uppfinning som skulle stoppa barnvagnen från att rulla ifrån en. Han visade hemska bilder på när en barnvagn rullade ner framför ett tåg och blev påkörd. Då föll det en tår. Han gick vidare med sin uppfinning, yey!
En annan man trodde han kommit på en ny version av elbild genom att utnyttja vindkraften. En av domarna som hade doktorerat i fysisk sa att det inte fungerar. Mannen var dock mycket övertygad, han hade tron vettni! Stackarn, tron räckte inte!

Nu ska jag fixa mat och sedan bege mig till jobbet. Hoppas det blir en lugn kväll, har varit rätt orkeslös de senaste veckorna. Mycket illamående av och till, suck! Fredag och helg eftre 20.00 i alla fall! Fint!!

Inga kommentarer: