torsdag 26 mars 2009

Studentklänning


Dagen i skolan var väl inte särskilt ansträngande. 2½ timmes syslöjd. Jag var faktsikt väldigt duktig och sydde färdigt min studentklänning. Det tog inte särskilt lång tid så resten av tiden satt jag och stickade. Men när klockan började närma sig 10 så hade jag så ont i min ena hand att jag inte orkade det mer. För att inte vara en oaktiv elev så gick jag till lådorna med sytrådar. Jag blir alltid så irriterad på den orodning som råder i dessa lådor. Jag redde ut de flesta trådarna och gjorde även några lediga undetrådar. Ni som någon gång haft syslöjd kanske känner igen att den färg på undertråd man vill ha finns aldrig, och det finns heller ingen tom spole. Väldigt intressant. Ett i-landsproblem som drabbar mig ca två gånger i veckan!
Så som på bilden kanske jag ska se ut på studenten iaf! Mycket släng och snurr! Den dagen har jag dock planerat att ha en mycket brunare kropp och supersnyggt hår!

I eftermiddag kom iaf Christopher en kortis. Jag är bortskämd med att han alltid stannar över natten. Men han ska spela hela natten så när jag och nallepuh tog en biltur så körde vi även hem han ut till lilla tenhult!

Nu har jag ont i ryggen och är trött. blääää

Imon blir det en softare dag! Härligt! ska även fixa till Pernilla och kanske hennes kompis innan dom ska på disco. Om dom vill då, ibland är dom lite kräsna med vad som får göras och inte! haha goa tjejer! Hej hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

SjälvutlösarN? Den ser fin ut!

Linn sa...

Christopher vettu! myman. haha.