onsdag 25 mars 2009

Muffins

Idag har jag sovit länge, vi är nämligen lediga från skolan idag ju. En tur till stan blev det ändå för att köra lite bil. Stannade även kvar där ett tag för att passa på att plugga lite teori. Svårare det än att köra bil! Det satt jag nog med i 2 timmar. Tiden går väldigt fort när man pluggar den teorin!

Igår blev det inga muffins. Det blev idag istället! Otroligt goda, självklart. Det där med kladdkakemuffins kan jag! Här får ni receptet:

2 ägg
3 dl socker
100 g smör
2½ dl mjöl
1½ tsk vanlijsocker
1 tsk salt
4 msk kakao

Bland ägg och socker med visp och smält smöret i en kastrull. Häll sedan i smöret i äggsmeten. Blanda därefter resten av ingredienserna i en annan skål. Blanda sedan allt med visp. Fördela sedan allt i formar och ställ in i ugnen på 200 grader i sådär 10-15 minuter.
Smeten är ju från början en kladdkakesmet så det går lika bra att lägga den i en stor form. 20 minuter i ugnen blir det då!

Mums va gott! Ikväll ska jag åka till stallet och rida. Det blir väl Zlatan denna veckan igen kan jag tro. Helt okej, lite rolgiare att byta dock! Ha det bra!

Inga kommentarer: