måndag 7 januari 2013

gardiner till barnrummet

Huh. Idag har jag sytt de där gardinerna. Det tog mig verkligen hela dagen, sjukt. Jag var noggrann och strök och nålade allt men började ändå fumla endel mot slutet. Att hoppa upp och ner från golvet och nåla och ha sig var inte så poppis inifrån. Jag började i alla fall sy vid 12 tiden och vid 19 tiden var de klara. Det blev ganska bra, även om gardinerna inte riktigt passar in nu. Men imorgon ska jag och Christopher åka till IKEA bland annat och försöka köpa endel barngrejer, såsom garderob. Vi ska även köpa färg till spjälsängen. Vi fick hem den igår nämligen, den kommer från Christophers morbror. Neutralt furu är dock inte alls min grej så här ska det målas! :)

Annars ska jag till barnmorskan imorgon. Inget särskilt besök, bara titta så allt står rätt till. Allt har hela tiden sett väldigt bra ut för både mig och barnet och jag har inte så mycket frågor så mina besök brukar bli ganska korta hehe. Imorgon får jag även se hur mycket han har växt på tre veckor, en hel del skulle jag tro!

Inga kommentarer: