tisdag 22 januari 2013

tisdag

Idag har jag varit en sväng på jobbet och sagt hej och fikat. Där verkade allt rulla på som vanligt och alla lever (man vet ju aldrig på ett äldreboende..). Efter mitt besök åkte jag förbi mamma och hämtade madrass till spjälsängen och sedan vidare till a6. Jag tittade runt lite och shoppade endel på apoteket inför barnafödandet. Lite duschgrejer, ett nässpray och lite handsprit. Blev medlem via internet igår på apoteket men så glömde jag säga det när jag var där och shoppade lite större, himla typiskt!

Efter en sväng på ikea också åkte jag hem och lagade mat och la mig i soffan. Hemskt kallt var det så värmefilten fick kopplas in. Den är verkligen världsbäst om man är sådär äckligt frusen. En h&m katalog hade kommit på posten idag dessutom och nu är jag mycket sugen på att köpa kläder. Jag drömmer om att mitt barn kommer ut, magen drar i ihop sig hyffsat fort och att amningen gör sitt så att jag blir slank och fin och redo för vårkläder! Någon gång i vår kommer vi säkerligen ha ett namnkalas för pojken och då vill jag minsann vara en riktigt tjusig mamma i nya kläder!

Kissekatten i fönstret!
Mystjej!

Inga kommentarer: