söndag 6 januari 2013

sakna magen?

Bebisen börjar bli stor i magen nu. Idag är det vecka 33 (32+3). Så om bara några veckor är han färdigbakad! Jag tycker det ska bli så skönt att han kommer vara utanför magen istället för i mig. Ingen har sagt det till mig men jag har hört att andra sagt att man kommer sakna magen sen. Jag tvekar alltså, vad är det med den jag ska sakna när jag har min pojk hos mig istället? Är det att känna mig stor, ful och otymplig? Att få ont i ryggen? Ständig vara kissenödig? Knappt att orka gå en lite promenad och aldrig träna ordentligt? Eller så är det kanske det där med att må illa jag kommer sakna? Eller att spy upp hela frukosten på grund av lite nästäppa. Jag kanske kommer sakna att inte kunna sova så skönt och att alltid ligga obekvämt hur jag än vänder och vrider på mig. Hm, att nästan svimma ibland kanske är något att sakna. Lite hjärtklappning och andningssvårgheter kan ju vara trevligt? Kombinerat med sparkar på revbenen? Nej alltså jag kommer nog inte sakna det så mycket. Även om jag gärna kommer göra om det flera gånger!

Just nu längtar jag efter att fungera som mig själv. Jag vill kunna köpa och ta på mig andra kläder än tights och en lång tröja. Jag längtar lite efter sol och värme och att bli brun (hoppas jag kan få lite bränna i sommar!!). Mest längtar jag efter mitt lilla barn såklart!

Imorgon ska jag nog sy gardiner till hans rum!


Inga kommentarer: