fredag 11 januari 2013

Fixa i hemmet!

Idag fick jag ställa klockan för vid nio träffade jag Sophia på scandic för att äta hotellfrukost. Det är alltid konstigt att lämna hemmet utan att äta frukost, vilket han där inne också tyckte. Vi var båda hungriga och en frukostbuffé är ju lyxigt! Allt att välja på, bara att plocka! Såklart fint att träffa Sophia också!!

Såhär såg jag ut. Har inte fått in någon teknik i hur man tar bra spegelbilder. Jag tycker alla andra gravida lyckas så himla bra. Skyller på spegel på fel ställe, dåligt ljus, dåligt utrymme!!
 

Annars idag har jag satt ihop skötbordet vi fick av Christophers mamma igår. Jag har målat färdigt spjälsängen och sedan väntat på att Christopher skulle komma hem. Han behövde nämligen hjälpa till med att ta ner saker till källaren och sätta i botten till spjälsängen. Nu är det fixat och det börjar ordna till sig i barnrummet. Eller det ska väl ändras om en hel del innan det är klart, men ändå!
Har även sorterat hans kläder i storleksordning. Så svårt att veta hur mycket kläder som kommer behövas, och hur mycket han behöver ha på sig. Det är väl sådant som får lösa sig efterhand..
Sängen ska ju in till vårt sovrum sen. Det blir nog superfint nu när sängen är lila. Vi ska bara få dit spjälskyddet och bädda sängen.
Ordnande lite mysbelysning i vardagsrummet idag också. Lite halleluja-hörn sådär! Lägg märke till katten. Jag blir alltid så nervös när hon ska hoppa ner...


Nu ikväll tänkte jag städa till här när allt börjar komma iordning. Men så fort jag anstränger mig det minsta får jag superont över bröstet. Så det är väl bäst att sitta still, suck. Alltid är det nåt som begränsar en! Nu ska vi i alla fall göra tacopaj till kvällsmat, smaskens!!

2 kommentarer: