torsdag 3 januari 2013

vardagsbestyr

Goddag! Det känns som att jag alltid säger att jag har städat eller ska städa. Det är nog lite så också eftersom jag alltid hinner stöka ner allt igen innan jag städar klart. Men nu har jag börjat städa mer långsiktigt! Barnrummet ska ju ta form och det krävs lite rensning och sådär. Idag var jag och Christoper på sortergården och slängde en gammal stol och en lampa. Vi pantade burkar och slängde glasflaskor. Skönt att bli av med skit!

Imorgon ska jag få besök av Emma och hennes dotter så det passar bra att få lite ordning på extrarummet nu när det ska användas lite. Efter deras besök ska sängen och skrivbordet få flytta till källaren och vi ska köpa lite förvaringsmöbler och börja flytta in allt vi ska ha till bebisen. Mys. Ska bli kul att köpa söta krokar och lampor till lilla pojken. Temat i rummet kommer vara färgglatt!

Nu ska jag fortsätta rensa och städa och ta hand om tvätten. Hoppas innerligt att nya tvättstugan blir klar snart och att den är riktigt fräsch!! Trött på att torktumla i fleeera timmar utan att det händer något...

Nyårsdesserten. Jag och Sandra fixade.. mest Sandra.

Han börjar bli stor nu. Tydligen ska han lägga på sig 250 g i veckan nu, huaa.

Inga kommentarer: