tisdag 3 september 2013

En barnfri stund tillsammans

Nu sitter jag här med Theodor sovandes på mig. Han har skrikit i cirka en timme utan att kunna somna. Förkylning och att vara övertrött är ingen bra kombination. Nu ska jag bara lyckas lägga ner honom utan att han vaknar också, jag vill gärna inte göra om hela proceduren..

Tidigare idag tog jag och Roxi en sväng till arken zoo. Vi köpte en säkerhetssele till bilen och så fick hon klorna klippta. Det var skönt att någon annan klippte då jag aldrig har klippt hundklor förr. Och Roxi var så lugn och snäll så. Selen i bilen sen kröp hon hur typ direkt när jag började köra hehe. Men nu har jag dragit åt den lite hårdare och så får hon väl lära sig att sitta still. Vi har ju barnvagn i bagaget så detta med sele är vårt bästa alternativ!

På kvällen lämnade vi hund och barn hos min mamma och jag och Christopher åkte till restaurang Hemma. Det var kul att komma iväg lite själva och maten var jättegod. Till efterrätt åt jag chokladtryffel, vilket var fantastiskt! Nästa gång jag går på restaurang ska jag minsann prova på någon ny mat, chansa lite liksom. Tråkigt att alltid ta säkra kort. Nu tänker jag på huvudrätt då, efterrätt ska vara choklad, annars kan det va! ;)

Hundarna trivs ihop hos mamma iaf, himla skönt. Truls och Roxi busar och Loppan försöker styra upp spektaklet. Haha, sötnosar!

Inga kommentarer: