torsdag 5 september 2013

Mjölk och ägg

Oooh jag är så stressad och förvirrad just nu. Läkaren ringde och berättade att provet visade att Theodor reagerar på mjölk och ägg. Jepp, det visste jag ju redan typ. Men så förklarar hon helt förvirrat och först verkar det som att jag ska mjölkfri och äggfri kost till Theodor, det gör jag ju redan. Sen skulle jag prova provocera honom om någon månad, vilket hon också nämnde lite luddigt i förbifarten. Sen kom det fram att hon tyckte jag också skulle prova att äta mjölkfritt och äggfritt för att se om han mr bättre. Meeen han har ju inte mått dåligt hittills? Det är om hand hud kan bli lite bättre då men ja ok. I vilken utsträckning ska jag inte äta ägg och mjölk? Kan jag inte äta en muffins med ägg och mjölk i då? Svaret på den frågan var också ganska oklart. Och jag var inte beredd med frågor heller direkt. Trött jag blir. Det är klart att jag kan sluta äta ägg och mjölk för Theodors skull om det behövs men då måste jag få mer klara besked om vad som gäller. Och jag kände inte att det hjälpte att fråga mer för hon kunde ju Inge förklara. Det kändes som hon bara blev mer förvirrad desto fler frågor jag ställde...

Nä jag försökte ringa min BVCsköterska för råd men hon svarade inte. Jag lämnade ett meddelande så jag hoppas hon ringer upp snart.. Puuuh det är ju mjölk i allt typ!

Inga kommentarer: