fredag 27 september 2013

Vakna nätter

Nu är jag nyäten och väskorna står packade. Jag och Theodor ska nämligen hänga med mamma och nalle puh till Malmö och hälsa på Sandra, Staffan och Sixten. Jag hoppas Theodor kommer vara nöjd k bilen. Om inte så är det nog mycket lättare att stanna till  vägen till Skåne än vad det är till Stockholm, känns så i alla fall. Han sover nu sen länge lilla barnet så sova kommer han nog inte göra till en början i bilen hehe.

Jag önskar att jag kunde sova i bilen däremot. Igår var jag på en timmes body pump. Trots att jag körde med lätta vikter så blev jag väldigt trött i hela kroppen. Innan Theodor föddes tyckte jag den känslan av trötthet i kroppen var skön, man vill bara lägga sig och sova gott. Det ville jag igår också givetvis, men inatt vakande Theodor flera gånger. Jag var så trött på alla sätt och att ligga eller sitta ner med Theodor var inte populärt, gallskrik blev det istället. Det var en plåga att behöva stå upp och vagga honom till sömns gång på gång. När han vaknade för morgon vid halv nio var jag sååå trött men då var det bara att gå upp och ut med vovven. Då vaknar en till åtminstone!

Vad vill han tro? Varför krånglar han så på natten? Han får så gärna ligga och sova på mig, bredvid mig eller i sin säng, men att jag ska stå upp hela natten funkar inte för mig. Hoppas det går över snart och vi får lugna nätter med mycket sömn..

Inga kommentarer: