måndag 16 september 2013

Karriär

Jag börjar få mer och mer ångest över vad det ska bli av mig i livet. Jag tänker på min jobbkarriär. Den privata delen känner jag mig rätt stabil med. Fler barn, ett hus och så småningom gifta mig med Christopher. Men jobba måste en ju göra om vi inte skulle vinna typ sjukt mycket pengar eller så. Och jobba gör en ju ganska mycket och då är det ju bra om man trivs. Att tjäna mycket pengar är inte så viktigt om jag skulle ha sjukt kul, typ styra över mitt jobb, vara chef och bara bestämma massa. Till exempel ett eget äldreboende, dagis eller något käckt med speciell inriktning, med djur kanske. Men det är ju inte det lättaste!

Imorgon ska jag spana in IKEA. Där skulle jag vilja prova att jobba. En kanske kan lyckas få någon sådan tjänst och komplettera med att jobba extra på mitt nuvarande jobb. Man får inte ge upp i alla fall, söka söka söka!

OBS! Om det är någon som vill starta upp något så är jag på ;)


Idag när vi hade dukat fram kvällsmat välte jag ut mitt glas oboy, suuuuck. Min telefon dränktes av oboy men den verkade tycka att det var lika gott som jag, för än fungerar den. Och oboyen rann rakt ner på den stora ryamattan. Bra gjort Linn, superb.

Inga kommentarer: