torsdag 12 september 2013

Roxi på promenad

När Theodor vilar på eftermiddagen brukar jag passa på att gå ut en längre runda med Roxi. Hon har ju inte så bra kondition men vi är ändå ute kanske 45 minuter. Idag blev hon mer rädd än vad jag tidigare sett henne. Det började med att vi närmade oss en busskur med en stor reklambild på. Denna tyckte hon av någon anledning var jätteläskig. Jag gick fram och klappade lite på den för att försöka visa att den inte är farlig. Men när vi skulle gå förbi blev hon rädd och slängde sig i kopplet, ut i vägen! Halsbandet sitter så hårt det går att ha det typ men jag släppte ändå efter på kopplet för att inte riskera att hon tog sig ur halsbandet. Sen fick jag lyfta in henne på trottoaren och sen kunde vi, en anings nervöst, fortsätta gå. Heja heja. Annars tycker hon cyklar är rätt obehagliga och tittar ofta bakåt som att något ska komma och attackera. Men det går det väldigt bra i det stora hela. Hon går jättefint i koppel och lyssnar på att sakta in och på stanna! Vårt nya lilla barn i familjen! :) Och nu verkar det som att hon kissar och bajsade lite här och var och nu provar vi lite ny mat som kanske intresserar henne mer! Gulleplutteeeen!

Inga kommentarer: