torsdag 6 mars 2014

Jobb och gravid, mindre bra

Nu har jag tackat nej till tre olika jobbchanser pga ska föda barn. Graviditet ska inte påverka jobbmöjligheter, men det gör det ju. Jobben har framför allt handlat om sommarjobb, och att för mig gå in på ett nytt ställe hela sommaren som höggravid känns väl sådär..

Hoppas ju att barnet inte stannar i magen hela tiden ut om det inte behövs. Som Theodor, 37+4 tycker jag var bra. Och skulle det bli så så kommer ju nästa barn någon gång i augusti, och då är en kanske inte fylld av energi i juli. 

Men det är synd att chans till att komma in på nya jobb försvann. Är lite nojjig över att jag kanske inte kommer va såå trött under sommaren, att jag faktiskt skulle kunna jobba och nu sumpar chanser i onödan. Men men, gjort är gjort. Lite ego så är det ju även skönt att få vara ledig just på sommaren också. Och förra sommaren var ju Christopher dödssjuk typ hela sommaren så allt vi hade planerat blev inställt. Hoppas vi kan få oss lite härlig semester i år!!

Känner mig ändå glad att jag trots allt blivit uppringd för tre olika jobb. Sen hur det hade gått efter intervju vet en ju inte, men ändå. Känns just nu som att det kan bli något av mig också till slut hehe.

Se vad vi gottade oss när min kudde kom! Nu ska jag snart plåga mitt barn med ett bad. Innan har han duschat eller badat med bara glada miner, men den senaste tiden får han panik typ. Tårarna sprutar och han försöker klättra upp på mig. Vet inte vad som har hänt. Hoppas det kommer gå bra på babysim sen i alla fall..

Inga kommentarer: