torsdag 13 mars 2014

Kallt på hundkursen

Nu har jag gottat ner mig i soffan med värmefilten. Jag har varit på hundkurs hela kvällen och det var minsann väldigt kallt så nu är jag en isbit som måste tina!

Kursledaren visade bland annat olika övningar med sin hund idag, och en blir ju inte annat än peppad. Såklart väldigt duktig och lydig hund, vi är inte i närheten ännu hehe. Och min energi för hundträning är inte i topp direkt. Men vi ska väl åtminstone klara av läxorna och terminsuppgiften. Mycket lek- och kontaktövningar står på schemat!

Puuuh alltså Theodor vaknar typ 05 varje dag nu. Försöker gosa ner honom i sängen med mig men oftast är han superpigg. Och det spelar ingen roll om jag går och lägger mig tidigare, klockan 05 är för tidigt att gå upp helt enkelt....

Idag har vi i alla fall hämtat nya vagnen. Fin är den och Theodor verkar trivas i den, även om han bara testsuttit ännu. En fin babysitter fick vi på köpet också och Theodor verkar tycka att det är kul att sitta i även den. Lyckade köp verkar det som!!! :)


Inga kommentarer: