lördag 8 mars 2014

Oro för mina barn

Allt går lite segt nu. Har jobbat tre kvällar denna veckan, och för mig som inte är van blir det lite jobbigt. Theodor sover oftast fint på nätterna, men gör morgon innan 06 för det mesta. Det gör mig trött och slö. Men men..

Igår fick jag brev om att Theodors allergin inte alls har blivit bättre, utan sämre. Jaha.. Har typ 100 frågor och ringde direkt och fick telefontid till på tisdag. Ska skriva en organiserad lista om vad jag ska fråga så jag inte missar något. Min oro handlar väl mest om att vi skulle göra något som är negativt för Theodors allergi. Något vi ska tänka på, förutom mjölkfri och äggfri kost? Är då rädd för att förvärra hans situation på något vis..

Roxi äter inte heller för tillfället. Köpte ny mat häromdagen och började direkt med att blanda den gamla och den nya. Det första hon gjorde var att äta upp all den nya maten direkt och struntande fullständigt i den gamla. Men sen nu äter hon ingen av matsorterna. Hon verkar pigg och glad i övrigt så vet inte vad som är fel... Hon stressar mig!!!

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Nä, stackars Theodor! :( och jobbigt för er.. Vet inte om glutenfri kost kan hjälpa, iaf kan gluten kopplas till autoimmuna sjukdomar, och de har ju med immunförsvaret att göra precis som allergi. Eller allergi kanske till och med är en autoimmun sjukdom? Jaja, värt att kolla upp kanske?

Linn sa...

Ja, jag vet inte icke. Får prata med läkaren och se vad hon säger. Att ändra om kost och utesluta saker kan ju vara rätt jobbigt, mjölken räcker för mig. ;) Men vi får göra det som är lämpligt. Roligt skrivit i brevet jag fick "Theodor bör fortsätta med mjölkfri kost". Bör? Det är väl knappast något att välja på om han är allergisk haha...